Jak na ředitelskou kancelář? Vyhněte se přežitým zvyklostem
Pokud přemýšlíte nad tím, jaký nábytek, vymoženosti či vybavení by měla mít ideální ředitelská kancelář, jste tady správně. Na následujících řádcích se podíváme na několik nezbytností, které musí obsahovat pracovní prostor ředitele společnosti.
Ředitelna dle aktuálních trendů
Designově vyladěná kancelář s moderními prvky udělá dojem nejen na spolupracovníky, ale také na obchodní partnery. V posledních letech se prosazuje trend otevřených kanceláří, ve kterých všichni pracují společně bez dveří a stěn. Podíváme se tedy i na vybavení tohoto druhu ředitelské kanceláře.
Nábytek vybírejte kvalitní, ale ne okázalý
Základem každé kanceláře je samozřejmě
interiérové vybavení v podobě pracovního stolu
a ergonomické kancelářské židle.
Tak skromní ale při vybavování ředitelské kanceláře být nemusíme a měla by tedy obsahovat také další praktický i designový nábytek. Nesmí chybět místa k sezení pro návštěvy, případně celý konferenční kout. Ten lze využít například při jednání s partnery a měl by nabídnout sofa, konferenční stolek a několik křesel.
Narozdíl od jednání za stolem dodává využití konferenčního koutu celému rozhovoru přátelský nádech. Na dosah z tohoto místa se může nacházet bar, který umožní vzácnějším návštěvám nabídnout například něco dobrého k pití. Bar i ostatní nábytek můžete zvolit například z masivu, některé exotické dřeviny vypadají opravdu zajímavě.
Dekorace podpoří vzhled i komunikaci firemní kultury
Pokud jde o přijímání návštěv, máme kancelář vybavenou dostatečně. Co se týče výzdoby, můžete do své kanceláře přidat cokoliv, co bude vyjadřovat osobnost ředitele a také celé firmy. Někteří manažeři mají v kanceláři osobní předměty od certifikací přes různá ocenění až po sběratelské kousky. Kancelář je ale především pracovním prostředím a je tedy nutné ji doplnit potřebným vybavením.
Tím nejzásadnějším je samozřejmě počítač, který je dnes již neodmyslitelnou součásti každé manažerské kanceláře. Podle svých preferencí ale můžete kancelář doplnit dalšími dekoracemi, nabízí se například umělecké předměty v podobě obrazů či soch.
Moderní kancelář nemusí být
uzavřená místnost
Při zařizování kanceláře v dnešní době již snad nikdo neuvažuje nad tabulí a fixem. Pro jistotu ale zmiňme,
že existují interaktivní tabule schopné přenést obraz
z vašeho počítače na tabuli a speciálním fixem přímo
do obrazu dělat poznámky. To oceníte například
při poradách nebo prezentacích.
Nedílnou součástí moderních kanceláři jsou také akustické prvky a živé rostliny, jejichž přítomnost údajně lidi uklidňuje. Moderní kanceláře ale přestávají být jen uzavřenými místnostmi pro šéfa. Stále častěji se objevuje v kancelářích trend otevřeného prostoru, kdy je ředitelská kancelář součástí pracoviště bez stěn a dveří. Vedoucí tak sedí přímo mezi zaměstnanci a je tedy zřejmé, že je potřeba pracovní prostor manažera vizuálně vyzdvihnout.
V tomto případě se nabízí možnost kontrastní barvy vybavení a nábytku, případně volba odlišného použití materiálů. Pro vyzdvižení vašeho pracovního místa můžete využít také honosnější nábytek, větší křeslo či obyčejnou jmenovku na stole.
Svou pozici ale vyjádříte také strategickou pozicí svého pracoviště nebo i velikostí pracovního stolu. Stejně jako v běžné kanceláři, zde můžete svůj pracovní prostor vybavit osobnějšími věcmi.
V těchto otevřených prostorách se konferenční
prostory řeší stejně jako v kanceláři, tedy
gauči a křesly. Jsou ale přístupné pro všechny
a je jich v této velké kanceláři většinou několik.
Jsme zde pro CEO i zaměstnance
Pokud vás myšlenka moderní ředitelské kanceláře zaujala, neváhejte nás kontaktovat. Naše zkušenosti ze stovek projektů pro malé i velké firmy vám pomohou vytvořit pracovní prostředí dle posledních trendů.
Autoři fotografií: Aleš Jungmann, Aeternus Pictures - Tomáš Schiller, Petr Andrlík, Prokop Laichter
Publikováno: 10. 11. 2022