Správný mix konferenčních místností v kanceláři
Mezi důležité činnosti kancelářské práce patří porady. K tomuto účelu klasicky slouží konferenční místnosti pro schůzky s kolegy či klienty. Každé setkání má jiný charakter. Přesto mají některé firmy zasedací místnosti postavené podle jednoho klíče. Objevte s námi různé druhy konferenčních místností a jejich přednosti.
Podle čeho určit počet a typ konferenčních místností?
Do velké místnosti se vejde mnohem více lidí při maximálním vytížení, ale jak často k takovým schůzkám skutečně dochází? Počet a kapacita konferenčních místností, které by vaše společnost měla mít, závisí na počtu vašich zaměstnanců, rozložení pracovního prostoru a frekvenci schůzek. Velkou roli samozřejmě hraje také firemní kultura.
Typy konferenčních místností z hlediska velikosti
Oprostěte se od představy, že konferenční místnost musí být dlouhý prostor s velkým stolem a spoustou židlí okolo. Tady je přehled nejoblíbenějších typů, které lze v kanceláři využít.
Design konferenčních místností
Konferenční místnost rozhodně nemusí být šedá prosklená kukaň. Naopak, jsou skvělou příležitostí pro zapojení firemní identity a kreativních prvků. Typ sezení záleží opět na očekávaném počtu zaměstnanců
v místnosti a na firemní kultuře. Tam, kde se budou konat schůzky s klienty, nepatří sedací pytle. Místo strohého sledu židlí lze ale zvolit například kombinaci nízkého stolu a pohodlných gaučů.
Akustické prvky
Při návrhu konferenčních místností je nutné důkladně řešit akustiku. Pomoci mohou designové akustické paravany nebo obrazce, závěsy, svítidla, koberec či vhodná tapeta. Nezapomeňte ani na technické prvky v podobě větrání a vytápění. Kvalita vzduchu, akustika a teplota patří k velmi důležitým faktorům určujícím spokojenost a produktivitu zaměstnanců. Konferenční místnosti by neměly být mrazírny ani společné sauny.
Kam umístit konferenční místnost?
Zaměstnance nechtějí ztrácet čas přesuny z pracovního místa na druhou stranu budovy kvůli schůzkám. Zejména menší konferenční místnosti se proto vyplatí umístit napříč celým kancelářským prostorem a v blízkosti míst, kde dochází k přirozenému setkávání mezi kolegy.
Konferenční místnosti ideálně podpoří
scházení a spolupráci
Špatně zvolený typ místnosti od nich však dokáže odrazovat. Jejich design, rozmístění a vybavení je tak nutné přizpůsobit na míru možnostem firmy i požadavkům zaměstnanců. Skvělým příkladem vhodného mixu různých typů zasedacích místností jsou nové kanceláře Avast, ve kterých najdete celkem 24 zasedaček. Celkem 14 pro předem plánované schůzky a dalších 10 pro neformální setkání.
Chcete vaše kanceláře připravit na produktivní meetingy? Využijte naše poradenství v oblasti pracovního prostředí a naplánujte s námi změny pro úspěch své firmy.
Autoři fotografií: Lukáš Hausenblas, Tadeáš Seidl, Petr Andrlík, Prokop Laichter, FR/VR
Publikováno: 21. 10. 2021